در این قسمت از ایکستراگیم به بررسی بازی Assassins Creed Mirage یک بازی ویدیویی ماجراجویی و اکشن در سبک بازیهای نقش آفرینی است که توسط استودیوی Ubisoft توسعه داده شده است می پردازیم. این بازی در دنیای وسیع و پرماجرا از سری بازی های Assassin’s Creed قرار دارد و داستان آن در محیطهای تاریخی و فرهنگی مختلف جهان اتفاق میافتد. در Assassin’s Creed Mirage، شما وارد نقش یک اساسین جوان به نام بسیم میشوید که باید در سفری ماجراجویانه به دنبال شکارچیان تاریخی و سازمانهای مخفی باشید. داستان شما از جنگهای باستانی تا تاریخهای معاصر و از شهرهای پرآوازه تا مکانهای مخفی و اسرارآمیز متنوع است. بازی Assassin’s Creed Mirage از عناصر مختلفی از جمله مبارزات سریع، پارکور، اکشنهای مخفیانه، حل معما، و برگزاری مأموریتهای متنوع استفاده میکند تا به شما تجربهای فراوان و هیجانانگیز از یک اساسین واقعی را ارائه دهد. همچنین، بافت داستانی عمیق و شخصیتهای جذاب، جلوههای صوتی و تصویری بینظیر، و دنیای بازی زیبا، Assassin’s Creed Mirage به شما امکان میدهد تا در یک سفر تاریخی و فانتزی فراموشنشدنی غرق شوید:
اطلاعات بازی Assassins Creed Mirage
ژانر: ماجراجویی و اکشن
تاریخ انتشار:تاریخ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
پلتفرم ها: PlayStation 5, PlayStation 4, iOS, Xbox One, PC
ناشر بازی:Ubisoft
شرکت سازنده:Ubisoft
درجه سنی بازی: 18+
نگاهی به بازی Assassins Creed Mirage
داستان بازی میراژ با یک جوان به نام باسیم آغاز میشود و از طریق او شخصیتی به نام نهال معرفی میشود. این داستان از طریق صدای خانم آغداشلو بیان میشود که باسیم را در طی مراحل مختلف زندگیاش همراهی میکند. از طریق این روند، شاهد رشد باسیم از یک دزد خیابانی به یک استاد ماهر هستیم. شرکت یوبیسافت همیشه در داستانگویی بازیهای اساسینز کرید موفق بوده و در این نسخه نیز توانسته است داستان جذابی را با ترکیب درستی از فرهنگ و ریشههای بغداد ارائه دهد. داستان باسیم، نگرانیها و مبارزاتش با جن مرموز و کابوسهایی که او را میرنجاند، همچنین تلاشش برای تبدیل شدن به یک شخصیت تأثیرگذار در دنیای اساسینز کرید را بهخوبی به تصویر میکشد. همچنین، شخصیتهای منفی و آنتاگونیستهای بازی نیز دارای داستان و پیریزی مناسبی هستند. علاوه بر این، مأموریتهای جانبی با نام “داستانهای بغداد” در بازی وجود دارند که به تشریح خردهماجراهایی از زندگی در این شهر میپردازند. در بازی، سه نشان محبوب برای سه طیف مختلف در نظر گرفته شده است که میتوان آنها را ازطریق انجام مأموریتهای جانبی، دزدی، یا با بازکردن صندوقها و مأموریتهای اصلی بهدست آورد. این نشانها به شما امکان میدهند که هنرمندان را استخدام کرده و آنها را به اجرای آهنگهایی بزنند، از مغازهداران تخفیف بگیرید یا حتی حساسیت جامعه نسبت به شما را کاهش دهید. علاوه بر این، در مواردی مختلف، این نشانها در رشوه نیز بسیار مفید هستند.
سازندگان همچنین مجموعهای از اشیاء قابل جمعآوری را در بازی قرار دادهاند که شامل کتابها، مکانهای تاریخی و عتیقهها میشوند و میتوانند در نقشه پخش شوند و به محیط بازی زیبایی بیشتری ببخشند. در مورد پارکور، این نکته را باید یادآوری کنم که پارکور تنها به معنای صعود و نزول از دیوارها و ساختمانها نیست، بلکه حرکات نمایشی و زیبایی آن نیز مهم است. پارکور در این بازی، تغییرات زیادی نسبت به نسخههای قبلی نداشته و تنها با توجه به پلتفرمها و محیط شهر بغداد، میتوانید آسانتر از روی ساختمانها حرکت کنید. اما هنوز هم مشکلاتی در زمینه پارکور در بازی وجود دارد که میتواند باعث از دست رفتن حس روانی حرکت شخصیت شود. بهطور کلی، مقایسه پارکور این بازی با نسخههای قبلی نشان میدهد که پارکور در این سری اسسینز چگونه از دست داده شده و سرعت و زیبایی حرکات نمایشی آن کاهش یافته است.
یکی از جذابیتهای اولیه بازی Assassin’s Creed Mirage، صدای بینظیر شهره آغداشلو و قدرت نمایش شخصیت قوی و محکم روشن است. روشن، به عنوان یکی از شخصیتهای کلیدی، نقش مهمی در تکوین شخصیت بسیم دارد و صدای فوقالعادهای دارد که بدون آن، شخصیت بسیم بهطور کامل نمیتواند شناخته شود. از طرفی، شخصیت بسیم با اصرار و شوخطبعی حداقلی نمایش داده میشود که احساسات و جدیتش به خوبی قابل درک است. باید اشاره کرد که در این بازی، تعداد زیادی از صداگذاران ایرانی به کار گرفته شدهاند و در سراسر بازی ممکن است دیالوگهای فارسی را بشنوید، حتی زمانی که در مواجهه با خطر هستید ممکن است یک زن از کنار شما عبارتی مانند تو چقدر بی ادب هستی را بیان کند.
در Assassin’s Creed Mirage، محیط بازی به اندازهای که داستان آن جایگاه دارد، بسیار بزرگ است. اما به دلیل کمبود داستانهای جانبی، جابهجایی در نقشه گاهی وقتها حوصلهسر بر و بدون انگیزه میشود. با این حال، زیبایی محیط به اندازهای است که این مشکل را تا حدودی رفع میکند. در غیر این صورت، فضاهای قابل تعامل بسیار محدودند، به جز برخی ماموریتهای داستانی و کانترکتهایی که روی دیوارهای خانههای اساسینها ارائه شدهاند. همچنین، تنها چند ماموریت داستانی در شهر بغداد وجود دارد که به نسبت کم هستند. میتوان گفت که محیط بزرگی طراحی شده است، اما محتوای کافی برای پر کردن آن در نظر گرفته نشده است. با این حال، مراحل اصلی و فرعی بازی Assassin’s Creed Mirage ترکیبی جذاب از داستانهای متنوع هستند. از داستان یک پسر جوانی که به عنوان اساسین علاقهمند شده تا داستان یک راهبه که به دنبال نبش قبر کردن است، همه این داستانها حرفهای جالبی برای گفتن دارند که به شما انگیزه بیشتری برای ادامه دادن بازی میدهند. اما باید به اشکالاتی همچون برخورد با بلاکرها اشاره کرد که میتواند بازی را به طور قابلتوجهی مختل کند و برای پیشرفت در بازی، لازم باشد سیو قبلی را لود کنید. امیدواریم که این مشکلات در آپدیتهای بعدی برطرف شوند، زیرا برای یک بازی از انتظارات سال ۲۰۲۳، اینگونه ایرادات قابل قبول نیستند.
تصاویر محیط بازی اساسین کرید میراژ
نکات مثبت و منفی بازی Assassins Creed Mirage
از نکات مثبت بازی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
- داستان جذاب: بازی دارای داستان پرهیجان و جذابی است که با شخصیتهای عمیق و توسعه یافته، بازیکن را به دنیای اساسینها و تلاشهایشان برای مقابله با تهدیدهای مختلف میکشاند.
- محیط زیبا: طراحی زیبا و جزئیات بازی به بازیکن اجازه میدهد تا در دنیای بازی عمیقاً فرو رود و از زیباییها و تاریخچه محیط لذت ببرد.
- گستردگی فضاها: بازیکن میتواند در فضاهای گسترده و متنوعی از شهرها، غارها، و مناطق دیگر که با جزئیات و کیفیت بالایی طراحی شدهاند، جستجو کند و ماموریتهای مختلف را انجام دهد.
- انتخابهای گسترده: بازیکن دارای انتخابهای مختلفی در روند داستان و رفتار خود است که میتواند تأثیر مستقیمی بر داستان و پایان بازی داشته باشد.
- گیمپلی متنوع: وجود مأموریتهای اصلی و جانبی، فعالیتهای تخصصی مانند کانترکتها، و ماموریتهای روزانه، از جمله ویژگیهایی است که بازیکن را به مدت طولانی به خود جذب میکند.
از نکات منفی بازی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
1. کمبود محتوا: برخی بازیکنان از کمبود محتوای جانبی یا فعالیتهای تکراری در طول بازی شکایت کردهاند که میتواند باعث کاهش تجربه جذابیت بازی شود.
2. مشکلات فنی: گزارشهایی از مشکلات فنی مانند باگها، کرشها، یا مواجهه با بلاکرها در بازی ارائه شده است که ممکن است تجربه بازی را مختل کند.
3. کمبود ابتکار در پارکور: برخی بازیکنان اعتقاد دارند که سیستم پارکور در بازی کمتر ابتکاری و جذاب است و از جزئیات و حرکات نمایشی کمتری برخوردار است که میتواند تجربه حرکت در دنیای بازی را کمتر جذاب کند.
4. کنترلهای نامطلوب: برخی از بازیکنان اعتقاد دارند که کنترلهای بازی در برخی مواقع کمی پیچیده یا نامنطقی هستند که ممکن است باعث عدم رضایت از تجربه بازی شوند.
5. عدم تطابق با انتظارات: برخی از بازیکنان انتظارات خود را با تجربهی ارائه شده در بازی تطابق نمیدهند، مثلاً تفاوتهایی در سبک و گیمپلی بازی نسبت به نسخههای قبلی اسسینز کرید را ممکن است تجربه کنند که باعث نارضایتی آنها شود.