قیمت بازی های آینده Capcom مشخص شد. در صنعت بازیهای ویدیویی، به دلیل افزایش تورم و هزینههای توسعه، هزینهی ساخت عناوین مختلف افزایش یافته است. توسعهدهندگان برای تجاریتر شدن و تولید بازیهای با کیفیت، مجبور شدهاند قیمت بازیها را از ۶۰ به ۷۰ دلار افزایش دهند، اما بازیکنان اغلب این افزایش قیمت را مورد قبول قرار نمیدهند. بهعنوان مثال، شرکت Capcom از فروش بازی Dragon’s Dogma 2 با قیمت ۷۰ دلار، راضی نبوده است.
اخیراً در یک جلسه پرسش و پاسخ، Capcom اعلام کرده که بازی AAA و ۷۰ دلاری Dragon’s Dogma 2 با استقبال متوسط بازیکنان روبرو شده است. این نشان میدهد که بازیکنان از افزایش قیمتها راضی نیستند و توسعهدهندگان نیاز دارند تا راهکارهایی پیدا کنند که هم ارزشمندی بازی را حفظ کنند و هم باعث سودآوری شوند. بازی Dragon’s Dogma 2 با بیش از ۲.۵ میلیون نسخهی فروختهشده، موفقیت چشمگیری را تجربه کرده و به عنوان یکی از عناوین موفق Capcom در پلتفرم استیم شناخته شده است. با این حال، به نظر میرسد که شرکت Capcom هنوز از این موفقیت راضی نیست.
هاروهیرو سوجیموتو، مدیر شرکت Capcom، قبلا اشاره کرده بود که قیمت بازیها نسبت به هزینههای توسعه بسیار کم است و هزینههای ساخت تقریبا ۱۰۰ برابر بیشتر از دوران NES برآورد میشود. از زمان اجرایی شدن، قیمت ۷۰ دلاری بازیها مورد انتقاد قرار گرفته است، اما اخیراً بازیکنان به دلیل عرضه بازیهای ناتمام و ازدیاد پول نقد، بیشتر احتیاط میکنند. بنابراین، امیدواریم راه حلی پیدا شود که هزینهها در صنعت بازیهای ویدیویی به تعادل برسد و همه، از توسعهدهندگان تا بازیکنان، راضی باشند. همچنین، باید دید چگونه استراتژیهای شرکت Capcom در مورد قیمتگذاری، پیادهسازی میشود.