میازاکی به آسان بودن بازی Elden Ring اعتقاد ندارد. در مصاحبه جدید با نشریه گاردین، هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی Elden Ring، به سؤالات مرتبط با سطح دشواری بازیهای استودیوی FromSoftware پاسخ داده است. او بیان کرد که اگرچه میتوانستند سطح دشواری بازی را کاهش دهند تا به تجربهی گستردهتری برای بازیکنان دست یابند، اما این رویکرد بازیکنان را از لذت و احساس دستاوردی که از پیروز شدن در چالشهای دشوار به دست میآید، محروم میکند. او به شدت با اینکار مخالفت کرد و اعتقاد دارد که سادهتر کردن درجه سختی بازی، به تجربهی کلی آن آسیب میزند.
بازیهای استودیوی FromSoftware به خاطر سطح دشواری بالای خود مشهور هستند، اما هر بازی از این استودیو به بازیکنان راههایی را برای مدیریت چالشها ارائه میدهد. بازی Elden Ring نیز از این قاعده مستثنی نیست و امکاناتی مانند آیتمها و قابلیتهایی برای تقویت شخصیتها به بازیکنان اجازه میدهد تا با چالشها به بهترین شکل ممکن برخورد کنند. این استراتژیها در طول زمان با آپدیتهایی بهبود یافتهاند تا تجربهی بازی را بهبود بخشند.
بسته الحاقی اول و تنها بازی Elden Ring به نام Shadow of the Erdtree، روز جمعه منتشر شد. این DLC به سرعت توجه بسیاری از طرف مخاطبان و منتقدان را جلب کرد و به یکی از موفقترین محتواهای پس از عرضهی بازیها در تاریخ تبدیل شد. Shadow of the Erdtree براساس نمرات متاکریتیک، بالاترین امتیاز را بین بستههای الحاقی بازیها کسب کرده است. این DLC با اختلاف به برترین بسته الحاقی توسعه یافته توسط استودیو فرامسافتور تبدیل شده است، با متای بالاتر از DLC بازی Dark Souls به نام Astorias of the Abyss که امتیاز ۸۹ را دریافت کرده بود. Elden Ring: Shadow of the Erdtree برای پلتفرمهای پلیاستیشن 5، پلیاستیشن 4، ایکسباکس سری ایکس | ایکسباکس سری اس، ایکسباکس وان و کامپیوتر در دسترس است. برای تجربه این اثر، نیاز است که بازی Elden Ring را داشته باشید و هزینه ۴۰ دلار را برای خرید آن پرداخت کنید.