در این قسمت از ایکستراگیم به نقد و بررسی بازی Wild Hearts | قلب های وحشی که توسط شرکت Omega Force توسعه یافته و توسط Electronic Arts (EA) منتشر شده می پردازیم. این بازی در سبک شکار هیولا (Monster Hunting) طراحی شده و به بازیکنان این امکان را میدهد تا در دنیای فانتزی و گستردهای به نام Azuma به شکار موجودات عظیم و افسانهای بپردازند.
اطلاعات بازی Wild Hearts | قلب های وحشی
ژانر: ماجراجویی، رزمی
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1401
پلتفرم ها: PlayStation 5, PC, Xbox Series X and Series S
ناشر بازی: Electronic Arts
شرکت سازنده: Omega Force, Koei Tecmo Games
درجه سنی بازی: 18+
نگاهی به بازی Wild Hearts | قلب های وحشی
دنیای Azuma یک سرزمین فانتزی وسیع و پر از مناظر زیبا و خطرناک است که الهام گرفته از فرهنگ و اساطیر ژاپنی است. این سرزمین پر از هیولاهای عظیم و افسانهای به نام Kemono است که تعادل طبیعت و زندگی انسانها را به هم زدهاند. بازیکنان در نقش یک شکارچی ماهر ظاهر میشوند که وظیفه دارد هیولاهای خطرناک را شکار کند و تعادل را به سرزمین Azuma بازگرداند. شخصیت اصلی داستان با تجهیزاتی پیشرفته و سلاحهای قدرتمند به مقابله با Kemonoها میپردازد.
داستان بازی “Wild Hearts” حول محور مبارزه با هیولاهای Kemono و تلاش برای بازگرداندن تعادل به دنیای Azuma میچرخد. بازیکن به تدریج با انواع مختلف هیولاها مواجه میشود که هرکدام دارای قدرتها و ویژگیهای خاص خود هستند. همچنین، بازیکن با شخصیتهای مختلفی در طول بازی آشنا میشود که هرکدام نقش مهمی در پیشبرد داستان دارند. در طول بازی، بازیکن به کاوش در مناطق مختلف Azuma میپردازد، از جنگلهای انبوه گرفته تا کوهستانهای برفی و صحراهای خشک. هر منطقه دارای چالشها و خطرات خاص خود است و بازیکن باید با استفاده از مهارتها و تجهیزات خود، این چالشها را پشت سر بگذارد.
بازیکن با شکست دادن هیولاهای Kemono و تکمیل ماموریتهای مختلف، میتواند تجهیزات و سلاحهای خود را ارتقاء دهد. این ارتقاءها به بازیکن کمک میکنند تا با هیولاهای قویتر و چالشهای بزرگتر مواجه شود. حتی اگر یک بازی در زمان عرضه محتوای کافی نداشته باشد، میتوان آن را به مرور زمان بهبود بخشید، مانند بازی Sea of Thieves که با گذشت یک سال به یکی از بهترین بازیهای چندنفره تبدیل شد. اما اگر گیمپلی مناسب نباشد، چه خواهد شد؟
بازی Wild Hearts به عنوان رقیبی برای سری Monster Hunter معرفی شد و توسط استودیو اُمگا فورس توسعه یافته و شرکت الکترونیک آرتز آن را منتشر کرده است. این بازی که مدت کوتاهی است روانه بازار شده، ایدههای جالبی دارد اما پیادهسازی آنها به خوبی انجام نشده است. در بازیهای مشابه، داستان و شخصیتپردازی اهمیت زیادی ندارند و بیشتر گیمپلی نقش اساسی را ایفا میکند. داستان Wild Hearts در دنیایی به نام آزوما جریان دارد که شامل محیطها و مناطق مختلفی است. هر منطقه دارای هیولاهایی به نام کِمونو است. قهرمان داستان، که یک کاراکتر شخصیسازی شده است، با اهالی دهکده میناتو آشنا میشود و به آنها در انجام مأموریتهایشان کمک میکند. بازیکن در هر مأموریت با هیولاهای جدید و مکانیسمها و ویژگیهای گیمپلی آشنا میشود.
تاریخ انتشار بازی Wild Hearts توسط EA در ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ (۲۸ بهمن ۱۴۰۱) اعلام شد، که زمان نسبتاً کوتاهی پس از معرفی آن در ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۲ است. کارگردان بازی، کوتارو هیراتا، در مصاحبهای با IGN اظهار داشت که این بازه کوتاه برای کاهش مدت انتظار طرفداران است. بازی در زمان معرفی، ۴ سال در حال توسعه بود. تریلر رسمی بازی در ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۲ منتشر شد و ۲ دقیقه از گیمپلی، شامل سیستم مبارزه و ساخت و ساز را نشان داد. دنیای بازی پر از هیولاهای بزرگی به نام Kemono است و نگاهی به تلههای Karakuri و ساختار فئودال ژاپن نیز داشت. گیمپلی بازی برای علاقهمندان به Monster Hunter آشنا خواهد بود، با تمرکز بر محیط، تلهها و شکار.
استودیو Koei Tecmo تأکید دارد که Wild Hearts با بازیهای مشابه متفاوت است، چون علاوه بر شکار، بر سیستم ساخت و ساز نیز تمرکز دارد. بازیکنان میتوانند تلههای Karakuri، سطوح برای بالا رفتن، سلاحهای مختلف و وسایل کمکی برای مهار هیولاها بسازند. سیستم ساخت و ساز یکی از ویژگیهای اصلی گیمپلی بازی است که آن را متمایز میکند. خلاصه متن:
در بازی Wild Hearts، مکانیسم Karakuri امکان ساخت ابزارهای مختلف را به بازیکنان میدهد. برای مثال، ساخت جعبههای فنری برای بالا رفتن از محیطها و حمله به هیولاها از ارتفاع، یا ساخت دیوارهای قوی برای Stun کردن هیولاها هنگام برخورد با آنها. با پیشرفت در بازی، ویژگیهای بیشتری از Karakuri آزاد میشود و پیچیدگی آن افزایش مییابد. علاوه بر این، بازیکنان میتوانند چادر برای استراحت، کمپفایر و میز ساخت و ساز بسازند. این سازهها دائمی هستند مگر اینکه توسط هیولاها تخریب شوند. مکانیسم Karakuri به خوبی طراحی شده اما به درستی در بازی جایگذاری نشده است و ممکن است بازیکنان در مبارزات حساس کمتر از آن استفاده کنند. سیستم مبارزات بازی شامل سلاحهای متنوعی است؛ از کاتاناهای سریع گرفته تا تیر و کمان و Cannon برای حملات از راه دور.
سیستم ساخت و ساز و ارتقای سلاحها نیز از کشتن هیولاها و جمعآوری منابع به دست میآید. بازیکنان میتوانند سلاحها و زرههای خود را ارتقا دهند که این امر در مبارزات حیاتی است. با این حال، محتوای بازی در زمان عرضه کافی نیست و ممکن است بازیکنان به سرعت به مرحله اندگیم برسند و انگیزهای برای ادامه نداشته باشند. مأموریتهای اصلی و فرعی بازی مشابه و بر پایه شکار هیولاها هستند. تجربه بازی به صورت تکنفره ممکن است چندان جذاب نباشد، اما حالت کوآپ با دوستان میتواند مشکلات بازی را تا حدی برطرف کند و تجربهای متفاوت و سرگرمکننده ارائه دهد.
موسیقی متن و صداگذاری در بازیهای ویدئویی نقش بسیار مهمی در ایجاد جو و ارتقای تجربه کلی بازیکنان دارد. در مورد بازی Wild Hearts، موسیقی متن و صداگذاری به شکلی دقیق و حرفهای طراحی شدهاند تا به دنیای بازی عمق بیشتری ببخشند و تجربه بازیکنان را غنیتر کنند. موسیقی متن Wild Hearts با الهام از فرهنگ و موسیقیهای شرقی، بهویژه موسیقیهای سنتی ژاپنی، ساخته شده است. استفاده از ابزارهای موسیقی سنتی مانند شاکوهاچی (فلوت ژاپنی)، کوتو (ساز زهی ژاپنی)، و تایکو (طبل ژاپنی) در کنار آهنگهای مدرن، به خلق یک فضای غنی و جذاب کمک کرده است. موسیقیها به طور کلی به گونهای طراحی شدهاند که با فضای هر منطقه از بازی و مبارزات با هیولاها همخوانی داشته باشند، بنابراین تجربه بازی را برای بازیکنان بهبود میبخشند.
افکتهای صوتی در Wild Hearts نیز بسیار دقیق و با کیفیت طراحی شدهاند. صدای هیولاها، سلاحها، محیطها و تعاملات مختلف به خوبی در بازی قرار گرفته و به ایجاد یک فضای همهجانبه و واقعی کمک میکند. صدای برخورد سلاحها با هیولاها، صدای پای شخصیتها در محیطهای مختلف و صدای طبیعت اطراف به شکلی طبیعی و واقعگرایانه طراحی شدهاند.
تصاویر محیط بازی Wild Hearts | قلب های وحشی
نکات مثبت و منفی بازی Wild Hearts | قلب های وحشی
از نکات مثبت بازی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
- موسیقی متن جذاب: موسیقیهای شرقی الهام گرفته از فرهنگ ژاپنی که به خوبی با فضای بازی همخوانی دارند و تجربهای دلنشین را برای بازیکنان ایجاد میکنند.
- تنوع سلاحها و تجهیزات:وجود سلاحهای متنوع با قابلیتهای متفاوت، که به بازیکنان امکان میدهد سبک مبارزهای مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
- گرافیک زیبا و محیطهای متنوع: طراحی بصری بازی، شامل محیطهای طبیعی و زیبای آزوما، هیولاهای عظیم و جزییات گرافیکی بالا که جذابیت بصری زیادی به بازی میبخشد.
- مکانیسم Karakuri: سیستم ساخت و ساز و استفاده از تلههای Karakuri که به بازی تنوع و عمق بیشتری میبخشد و امکانهای استراتژیکی زیادی را فراهم میکند.
- تجربه چندنفره: امکان بازی به صورت کوآپ با دوستان، که لذت و جذابیت بازی را افزایش میدهد و مشکلاتی که در بازی تکنفره وجود دارد را تا حدی حل میکند.
از نکات منفی بازی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
- مشکلات دوبله انگلیسی: دوبله انگلیسی بازی نتوانسته بهطور کامل انتظارات را برآورده کند و ممکن است تجربه بازیکنان را تحت تأثیر قرار دهد.
- محتوای ناکافی در زمان عرضه: کمبود محتوای اندگیم و فعالیتهای کافی پس از رسیدن به مرحله پیشرفته که باعث میشود بازیکنان به سرعت از بازی خسته شوند.
- پیادهسازی ناقص مکانیسم Karakuri: با وجود طراحی جذاب Karakuri، این مکانیسم به درستی در بازی جایگذاری نشده و ممکن است بازیکنان در مبارزات حساس کمتر از آن استفاده کنند.
- شباهت زیاد به Monster Hunter: بازی به شدت تحت تأثیر سری Monster Hunter است و نتوانسته به اندازه کافی خود را از سایه این مجموعه بیرون بکشد و به یک تجربه منحصربهفرد تبدیل شود.
گیم پلی بازی Wild Hearts | قلب های وحشی